Ring oss! 019-20 73 30

48H service garanti

Service med garanti – och engagemang

Även kvalitetsverktyg kan gå sönder och slitdelar behövs bytas ut. Då är snabb service och kortast möjliga stillestånd helt avgörande för lönsamheten. Därför introducerar vi en 48-timmars service-garanti på våra populöraste verktyg i olika segment. Räknat från när vi får verktyget ska det aldrig ta längre än 48 timmar innan verktyget är fixat och är på väg tillbaka till kunden.

Vi skulle aldrig våga lova något om vi inte visste att vi kan leva upp till det. Med god marginal dessutom. Vår trygghet är ett heltäckande lager av slit- och reservdelar, en egen serviceverkstad och skickliga servicetekniker.

Dessutom har vi kollat upp saken. Nyligen granskades alla reparationer under 20 månaders tid och det visade sig att nästan 60 procent av alla inskickade verktyg lagades och skickades tillbaka till kunden samma dag som det kom till oss. Vi vill också dela med oss av vårt kunnande. Bli därför inte förvånad om du som kund får en handskriven lapp från någon av våra servicetekniker med det reparerade verktyget.

– Man vill ju att kunderna ska få ut mesta möjliga av verktygen. Jag kan ofta se på verktyget att slitaget beror på fel inställning eller felaktig användning. Då skickar jag med lite lite tips på hur kunden ska göra för att slippa onödiga reparationer i framtiden, säger Ted Hultqvist, servicetekniker på WER. Alltså, snabb service med både garanti och engagemang.

Formulär för servicerapport
OBS: När du fyllt i formuläret ska du spara det på din dator. Mejla sedan info@wer.se och bifoga filen. Skriv gärna ”servicerapport” i ämnesraden.